Mladí ľudia dôverujú tradičnej značke. Alebo sa už tešia na dôchodok? :)
Na prezeranie štatistických údajov môžeme mať rôzne názory. Tí, ktorí sú orientovaní technicky a inklinujú k exaktným vedným odborom, si život bez čísel ani nedokážu predstaviť. A potom je skupina ľudí, ktorí si prezeranie hocijakých čísel a percent radšej odsunú na neskôr až nikdy.
V tomto spektre sa nachádzam niekde uprostred. Ak môžem, uprednostním osobné stretnutia s klientmi či obchodnými partnermi a v diskusii s nimi nachádzam inšpiráciu, kam by sme sa mali posunúť, čo sa od nás očakáva, kde môžeme byť užitoční.
Ale späť k číslam a k tomu, čo z nich vyplýva.
Druhý pilier sa teší medzi mladými ľuďmi obrovskej popularite. Svedčí o tom jednoznačne stále sa zvyšujúci počet vstupujúcich do 2. piliera. V roku 2018 ich bolo vyše 65 a pol tisíca, čo bol medziročný nárast vyše 25 percent. A v porovnaní spred dvoch rokov nám to ukazuje nárast nových sporiteľov až o 56 percent!
Najvyhľadávanejšou déeseskou v roku 2019 aj v roku 2018 je Allianz – Slovenská d. s. s.! Najviac mladých ľudí v roku 2018 uzatvorilo zmluvu o starobnom dôchodkovom sporení práve s nami, čo predstavuje viac ako 27 percent všetkých nových zmlúv.
Záujem mladých ľudí nás, pochopiteľne, veľmi teší a zároveň aj zaväzuje, aby sme ich výsledkami svojej práce ubezpečovali o správnej voľbe.
Rozhodnutie mladých ľudí vnímame ako správne hneď v dvoch rovinách.
Prvá rovina správnej voľby je fakt, že takto si mladi ľudia pomerne rýchlo po nastúpení do zamestnania začali sporiť u trhového lídra, teda v Allianzi – Slovenskej d. s. s.
Po druhé – noví sporitelia si v absolútnej väčšine vybrali akciový negarantovaný fond PROGRES. Vďaka tomu môžu mať niekoľkonásobne vyššie úspory a tým aj dôchodok, ako by získali sporením výlučne v garantovanom fonde.
Kiežby o efektívnom sporení hovorili aj doma, so staršími súrodencami alebo s rodičmi. A na podporu diskusie by mohli na webovej stránke asdss.sk skontrolovať svoj osobný dôchodkový účet. Nájdu tam elektronický investično-rizikový dotazník, ktorý im napovie, ako by si mali rozložiť úspory vzhľadom na svoj vek.
Miroslav Suchý, vedúci oddelenia obchodu a marketingu, Allianz – Slovenská dôchodková správcovská spoločnosť, a. s.